-
Menu
- Velkommen Expand
-
Hyldespjældet
Expand
- Oversigtskort
- Luftfoto
- Rundtur i Hyldespjældet
- Video "Hvor hylden blomstrer"
- CO2-neutralt hus
- Skulpturbank
- Tårnet
- Grønne tage på skure
- Hyldespjældets kunstværker Expand
- Mosaikkerne
- Fugle i Hyldespjældet
- Prisbelønninger
- Hyldeprisen
- Danmarks største sten
- Sange om Hyldespjældet
- Frugttræer i Hyldespjældet
- Leje af bolig
- Webredaktion
- Ejendomskontor Expand
- Beboerhuset Expand
-
Beboerdemokrati
Expand
- Beboermøder Expand
- Økonomi
- Afdelingsbestyrelsen Expand
- Det Grønne Miljøudvalg Expand
- Projektgruppen "Ind I Det Grønne" Expand
- Klunsergruppen Expand
- Udearealudvalget Expand
- Byggeudvalg Expand
- Caféstyregruppen ( nedlagt ) Expand
- Beboerhusudvalg Expand
- Ladestanderudvalget Expand
- Parkeringsudvalget Expand
- Motionsudvalg Expand
- Legepladsudvalg Expand
- Træværkstedsudvalg
- Brugergruppen Expand
- Nyindflytterudvalg
- Skulpturudvalg Expand
-
Beboerinfo
Expand
- Helhedsplan
- Verdensmål i Hyldespjældet
- Husordensregler Expand
- Vedligeholdelseskatalog 2021
- Beboervejledning - ventilator, døre og vinduer
- Vedligeholdelse mens vi venter på Helhedsplanen
- Råderetskatalog 2021
- Hegnsregler Expand
- Plejeplan udearealer Expand
- Genplantning efter renoveringen
- Elladestandere
- Frivillighedspolitik
- Køkkenudskiftning
- Lokalplan for Hyldespjældet
- Skure og udestuer m.v.
- Husdyrregler Expand
- Lån af nøgler og udstyr
- Gæsteværelse, booking
- Affald og Genbrug Expand
- Miljø og Energi Expand
- Vaskeriet
- TV, Internet og telefoni Expand
- HPFI Afbrydere
- Ambulancer og brand
- Hyldetryk
- Hyldeposten
- Aktiviteter Expand
Beboerhusudvalg
Udvalgsmedlemmer:
Valgt på beboermødet:
Jens Blemmer, Mesterslippen 18, tlf.: 2715 8400
Lis Jensen, Bryggerlængen 26, tlf.: 2078 0404
Liselotte Pedersen, Skipperlængen 9, tlf.: 2860 7885
Lisbeth Wilson, Pugestræde 9, tlf. 8173 5960
Karen Pendrup Jørgensen, Tingstræderne 21, tlf.: 2334 0593
Jens Blemmer, Mesterslippen 18, tlf.: 2715 8400
Lis Jensen, Bryggerlængen 26, tlf.: 2078 0404
Liselotte Pedersen, Skipperlængen 9, tlf.: 2860 7885
Lisbeth Wilson, Pugestræde 9, tlf. 8173 5960
Karen Pendrup Jørgensen, Tingstræderne 21, tlf.: 2334 0593
Fra Afdelingsbestyrelsen:
Vinie Hansen, Tømmerstræde 3, tlf. 4022 7890
Vinie Hansen, Tømmerstræde 3, tlf. 4022 7890
Kommissorium for beboerhusudvalget (BHU
Udvalgets sammensætning
Beboerhusudvalget består af 6 medlemmer.
De fem medlemmer vælges på beboermødet i marts.
Det 6. medlem udpeges af og blandt afdelingsbestyrelsens medlemmer.
Vælger beboermødet ikke et beboerhusudvalg, eller deltager der i en længere periode mindre end 4 medlemmer i gruppens faste møder, overtager afdelingsbestyrelsen udvalgets funktioner og ansvar, indtil nyt udvalg/nye medlemmer kan vælges på et beboermøde.
Beboerhusudvalgets opgaver og kompetencer
Det er udvalgets opgave at planlægge og gennemføre fællesspisninger og andre aktiviteter i beboerhuset i samarbejde med den ansatte madlaver og andre frivillige beboere.
Beboerhusudvalget træffer under ansvar overfor beboermødet beslutninger vedr. beboerhusets aktiviteter og budget.
Herunder:
- Udarbejdelse af menuplaner for fællesspisning i samarbejde med den ansatte
madlaver, herunder ift. økologi, vegetariske og børnevenlige retter
- Priser og rabatordninger
- Temaer og indhold i de kulturelle og sociale arrangementer i beboerhuset
- Retningslinjer for frivillige beboeres arbejde ifm. fællesspisning og andre aktiviteter
(passerlisten, spisebilletter m.m.)
- Generelle regler i beboerhuset, herunder f.eks. regler for rygning, alkohol m.m.
- Den ansatte madlavers eventuelle deltagelse i andre arrangementer i beboerhuset i
samarbejde med den ledende ejendomsmester
Budget/regnskab
Beboerhusudvalget kan ansøge beboermødet om et rådighedsbeløb fra aktivitetskontoen til sociale og kulturelle arrangementer.
Rådighedsbeløbet styres af et medlem af beboerhusudvalget.
Beboerhusudvalget udarbejder regnskab for fællesspisningen i samarbejde med den ansatte madlaver og for aktivitetsbudgettet.
Fællesspisningen skal hvile i sig selv.
Regnskaberne revideres af de beboervalgte revisorer. Forefindes disse ikke på
revisionstidspunktet, reviderer afdelingsbestyrelsen regnskabet.
Moms- og driftsregnskab udarbejdes af BO-VEST.
Regnskaberne fremlægges til beboermødets godkendelse på regnskabsbeboermødet.
Ansættelse og afskedigelse
Ansættelse / afskedigelse af en madlaver og evt. en opvasker sker i samarbejde med beboerhusudvalget.
Ansættelsesaftale udarbejdes af BO-VEST, som ligeledes varetager de personale- og
arbejdsgivermæssige forhold.
De ansattes primære reference er til ejendomslederen / ejendomsmesteren.
Andre ansatte
Før vedtagelse og igangsættelse af projekter, hvor den ansatte madlaver varetager
arbejds- og/eller projektlederfunktioner, skal dette projekt godkendes af beboermødet og de personalemæssige forhold af ejendomskontoret/BO-VEST.
Det skal i den forbindelse aftales, om der samtidig skal ske en midlertidig opnormering af timetallet.
Ansættelse af personer i aktivering ol. godkendes af ejendomskontoret/BO-VEST i samarbejde med den ansatte madlaver og beboerhusudvalget.
Godkendt på beboerhusudvalgets møde den 4. januar 2024
Godkendt på beboermøde den 20. marts 2024
Revideret på beboermøde den 20. marts 2025
Udvalgets sammensætning
Beboerhusudvalget består af 6 medlemmer.
De fem medlemmer vælges på beboermødet i marts.
Det 6. medlem udpeges af og blandt afdelingsbestyrelsens medlemmer.
Vælger beboermødet ikke et beboerhusudvalg, eller deltager der i en længere periode mindre end 4 medlemmer i gruppens faste møder, overtager afdelingsbestyrelsen udvalgets funktioner og ansvar, indtil nyt udvalg/nye medlemmer kan vælges på et beboermøde.
Beboerhusudvalgets opgaver og kompetencer
Det er udvalgets opgave at planlægge og gennemføre fællesspisninger og andre aktiviteter i beboerhuset i samarbejde med den ansatte madlaver og andre frivillige beboere.
Beboerhusudvalget træffer under ansvar overfor beboermødet beslutninger vedr. beboerhusets aktiviteter og budget.
Herunder:
- Udarbejdelse af menuplaner for fællesspisning i samarbejde med den ansatte
madlaver, herunder ift. økologi, vegetariske og børnevenlige retter
- Priser og rabatordninger
- Temaer og indhold i de kulturelle og sociale arrangementer i beboerhuset
- Retningslinjer for frivillige beboeres arbejde ifm. fællesspisning og andre aktiviteter
(passerlisten, spisebilletter m.m.)
- Generelle regler i beboerhuset, herunder f.eks. regler for rygning, alkohol m.m.
- Den ansatte madlavers eventuelle deltagelse i andre arrangementer i beboerhuset i
samarbejde med den ledende ejendomsmester
Budget/regnskab
Beboerhusudvalget kan ansøge beboermødet om et rådighedsbeløb fra aktivitetskontoen til sociale og kulturelle arrangementer.
Rådighedsbeløbet styres af et medlem af beboerhusudvalget.
Beboerhusudvalget udarbejder regnskab for fællesspisningen i samarbejde med den ansatte madlaver og for aktivitetsbudgettet.
Fællesspisningen skal hvile i sig selv.
Regnskaberne revideres af de beboervalgte revisorer. Forefindes disse ikke på
revisionstidspunktet, reviderer afdelingsbestyrelsen regnskabet.
Moms- og driftsregnskab udarbejdes af BO-VEST.
Regnskaberne fremlægges til beboermødets godkendelse på regnskabsbeboermødet.
Ansættelse og afskedigelse
Ansættelse / afskedigelse af en madlaver og evt. en opvasker sker i samarbejde med beboerhusudvalget.
Ansættelsesaftale udarbejdes af BO-VEST, som ligeledes varetager de personale- og
arbejdsgivermæssige forhold.
De ansattes primære reference er til ejendomslederen / ejendomsmesteren.
Andre ansatte
Før vedtagelse og igangsættelse af projekter, hvor den ansatte madlaver varetager
arbejds- og/eller projektlederfunktioner, skal dette projekt godkendes af beboermødet og de personalemæssige forhold af ejendomskontoret/BO-VEST.
Det skal i den forbindelse aftales, om der samtidig skal ske en midlertidig opnormering af timetallet.
Ansættelse af personer i aktivering ol. godkendes af ejendomskontoret/BO-VEST i samarbejde med den ansatte madlaver og beboerhusudvalget.
Godkendt på beboerhusudvalgets møde den 4. januar 2024
Godkendt på beboermøde den 20. marts 2024
Revideret på beboermøde den 20. marts 2025
